Liberalerna i Stockholms stadshus söker ny borgarrådsassistent

Torsdag 7 november 2019

Vi söker dig som sympatiserar med Liberalernas värderingar och vill bidra till en mer liberal huvudstad. Du kommer ingå i ett team med borgarråden Lotta Edholm och Jan Jönsson och tio anställda politiska tjänstepersoner.

Du blir spindeln i nätet på vårt kansli och en viktig kugge i arbetet med att förverkliga liberal politik i Sveriges huvudstad. Du har ansvar för borgarrådens kalendrar, inbjudningar och bokningar, ekonomihantering samt för diarieföring och övrig administration kopplad till kansliet. Du är noggrann och pålitlig, och väl förtrogen med Microsoft Office-programmen.

Tidigare erfarenhet som t.ex. chefsassistent eller motsvarande är meriterande. Tjänsten är på heltid (lägre tjänstgöringsgrad kan diskuteras) och omfattas av anställningsvillkoren för politiska sekreterare. Tillträde snarast möjligt.
Ytterligare upplysningar kan ges av David Lindberg, kanslichef, tfn 08-508 29 879.

Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) senast söndagen den 17 november till kanslichef David Lindberg, david.lindberg@stockholm.se.