Digitalt representantskap - Ett jämställdhetsprogram ska antas!

Onsdag 14 oktober 2020 18:00–21:00

Mötesverktyget Zoom, registrering från 16.30 – koppla upp i tid för att registrera dig!

Välkommen till ett digitalt representantskap som ska anta ett jämställdhetsprogram.

Liberala kvinnor byggde svensk demokrati
Skriftställaren Anders Johnson kommer att avsluta kvällen med en inspirerande föreläsning om liberala kvinnor som gjort skillnad genom historien och varit med och byggt den svenska demokratin. Föreläsningen kommer att vara i cirka 20 minuter och Anders börjar i direkt anslutning till representantskapet.

Vad behöver du göra för att delta på årsmötet
Rent praktiskt måste du som ska delta på representantskapet ladda ner programmet Zoom till din dator eller mobil (dator rekommenderas). Här kan du hitta nedladdningsmöjligheter: https://zoom.us/download
Anmälningslänk får du när du har anmält dig, se nedan.

Registrering av ombud och deltagare – anslut i tid till mötet – från klockan 16.30
Ombud och anmälda mötesdeltagarna kommer att släppas in i ett digitalt väntrum i mötesplattformen Zoom för avprickning och registrering från klockan 16.30. Anslut i god tid då avprickning och registrering kommer att ta tid. Representantskapet öppnas klockan 18:00 eller när registreringen är slutförd.
OBS! Om ordinarie ombud inte kan närvara ansvarar respektive lokalförening själva för att ersättare finns på plats och kallas in i rätt ordning. Observera att endast ersättare som är valda av lokalföreningen och inrapporterade till kansliet kan tjänstgöra.

Möjlighet att yrka i förväg – jämställdhetsprogrammet
Du har möjlighet att inkomma med yrkanden i förväg gällande jämställdhetsprogrammet. Du lämnar in yrkanden via denna länk. Yrkanden ska inkomma senast klockan 10.00 måndagen den 10 oktober. Yrkandena kommer att samlas och sändas ut till ombud och anmälda åhörare senast på förmiddagen den 14 oktober. Det går givetvis också bra att yrka på representantskapet som vanligt.

Handlingar
Förslag Jämställdhetsprogram
Förslag förhandlingsordning

Anmälan senast 14 oktober kl 10.00
Du som är utsett ordinarie ombud av din förening behöver inte anmäla dig. Ersättare och övriga anmäler sig via denna länk till representantskapet. Anmäl dig senast onsdagen den 14 oktober klockan 10.00. Anmälan förutsätter att du har en giltig e-postadress. Du kommer att få inloggningslänk till mötet på din e-postadress.

Frågor
Mejla stockholm@liberalerna.se