Stockholm stads LSS-boenden är nu smittfria

Torsdag 8 april 2021

Stockholm stads LSS-boenden är för första gången sedan i somras nu åter helt smittfria. Det meddelar Stockholm stads socialborgarråd efter att ha tagit del av den uppföljning av smittläget inom LLS-verksamheten i Stockholms stad som görs varje vecka.

– Det är väldigt glädjande att vi inte har ett enda fall av konstaterad covid-19 på stadens LSS-boenden just nu, säger Jan Jönsson socialborgarråd (L).

Staden har under hela pandemin vidtagit omfattande åtgärder för att hålla nere smittspridningen så mycket som möjligt på våra LSS-boenden. Det har varit vår viktigaste prioritet att skydda riskgrupperna.

– Jag vet att åtgärderna har varit tuffa och påfrestande för många inom LSS-gruppen. Jag hoppas att den positiva trenden kan fortsätta i och med ökad effekt från vaccineringen och att den personliga rörelsefriheten kan öka framöver. Samtidigt måste vi fortsätta att ta ansvar för att hålla nere smittspridningen. Ännu ser vi inte slutet på pandemin, avslutar Jan Jönsson, socialborgarråd (L) i Stockholms stad.

Stockholm stads LSS-boenden är nu smittfria